ברקע הרפורמה: הפרקליטים מכריזים על 'סכסוך עבודה'

ישראל רובין No Comments on ברקע הרפורמה: הפרקליטים מכריזים על 'סכסוך עבודה'

בארגון פרקליטי המדינה מכריזים על סכסוך עבודה על רקע הרפורמה המשפטית ומאיימים לפתוח בשביתה

משרד המשפטים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארגון הפרקליטים, המייצג כ-1,100 פרקליטות ופרקליטים במגזר הציבורי, הכריז לפני זמן קצר על סכסוך עבודה, בעקבות הרפורמה המשפטית שמקדם השר לוין.

בהודעת ארגון הפרקליטים נכתב כי לרפורמה "השלכות על עצם העסקתם וביטחונם התעסוקתי של הפרקליטים כעובדי מדינה על מעמדם, קידומם, שכרם, תנאי פרישתם ותנאי שירותם והעסקתם האחרים, לנוכח כוונת המעסיק לקדם ולבצע שינויים יסודיים אחרים הנוגעים, בין היתר, למערך הייצוג המשפטי של המדינה ומוסדותיה בפני כל מי שיש בידו סמכות שפיטה ו/או בכל הליך אחר, לפיהם, בין היתר, במקום הפרקליטים ייצג את המדינה ויביע עמדה מטעמה עורך דין פרטי או גורם אחר".

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין אמרה כי: "הכוונה של המדינה לבצע שינויים ארגוניים באופן חד צדדי היא בדרך שתפגע בצורה קשה בביטחונם התעסוקתי של הפרקליטים כעובדי מדינה, במעמדם, בקידומם ובתנאיהם. מדובר במהלך פוגעני ומתגלגל שנעשה בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל , וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט. הדברים נעשים באופן חד צדדי, תוך עקיפת מערכת היחסים הקיבוצית המוסכמת וללא כל הידברות מוקדמת עם הארגון".

עו"ד קורין מציינת כי אם המהלכים יימשכו באופן חד צדדי, כפי שנעשו עד כה, הארגון לא יהסס להשתמש בכלל הכלים העומדים לרשותו, לרבות השבתה.



0 תגובות